آهنگ و موسیقی

مقالات مختلف برای علاقه مندان به آهنگ و موسیقی

آهنگ و موسیقی

مقالات مختلف برای علاقه مندان به آهنگ و موسیقی

بهترین خواننده های ایرانی

پنجشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۱۰ ب.ظ

سلام خدمت همه ی دوستان عزیز در این مقاله قصد داریم به بهترین خواننده های ایرانی بپردازیم که با بسیاری از آن ها خاطره داریم و با آهنگ های آن ها بزرگ شده ایم و خاطره های زیادی را ساخته ایم در ادامه همراه ما باشید تا 7 تا از بهترین خواننده های ایرانی رو معرفی کنیم

 

خواننده های ایرانی

 

بهترین خواننده های ایرانی

بهترین خواننده های ایرانی

هایده  یکی از محبوب ترین خوانندگان ایرانی قرن بیستم است. فرهاد مهراد - اولین نوازنده ایرانی بود که تصنیف های گیتار اصلی (سبک غربی) را ضبط کرد. اندی ، ریچی سامبورا و جان بن جووی نسخه ای از استاندارد Leiber و Stoller Stand by Me را ثبت کردند…

تاثیر کلی و کمک های گوگوش در پاپ ایرانی ، وی را به عنوان زیباترین خواننده زن پاپ در جهان فارسی زبان رقم زد.


بهترین خواننده های ایرانی : گوگوش

گوگوش

"Faegheh Atashin" معروف به گوگوش - یک خواننده و بازیگر ایرانی است. وی در 5 مه 1950 در تهران متولد شد. گوگوش در سنین جوانی شروع به خواندن و بازیگری کرد و با پدرش که سرگرم کننده بود اجرا کرد. او در اولین فیلمش در هفت سالگی بازی کرد. در طی سفر وی توسط آهنگسازان ایرانی کشف شد و خیلی زود پس از آن ، به دلیل صدا و سبک بی نظیر ، خود را به عنوان یک نماد فرهنگ پاپ در صنعت موسیقی ایران مستقر کرد.

تأثیر کلی او و مشارکت وی در پاپ ایرانی ، وی را به نمادترین خواننده زن پاپ در دنیای فارسی زبان تبدیل کرده است.

در بین سالهای 1970 تا 1979 گوگوش خواننده برتر ایران بود ، چهره ای که بر صحنه پاپ ایران حاکم بود. در دهه 1970 گوگوش در اوج حرفه ای فیلم و موسیقی بود و مورد توجه زنان ایرانی بود. آنها علاوه بر گوش دادن به موسیقی او ، از سبک و مدل موهای کوتاه او (که به "گوگوش" معروف است) کپی کردند.

او آهنگ های مختلفی را به زبان های فارسی ، آذربایجانی ، ترکی ، انگلیسی ، اسپانیایی ، ایتالیایی و فرانسوی ضبط کرده است. در سال 1979 پس از انقلاب اسلامی ، تعدادی از محدودیت های فرهنگی اعمال شد. زنان دیگر مجاز به خواندن در ملاء عام نبودند ، و موسیقی پاپ ممنوع بود. در سال 2000 سرانجام به گوگوش پاسپورت داده شد و برای اولین بار از زمان انقلاب اجازه خروج از کشور را داد. در همان سال او اولین تور جهانی خود را آغاز کرد.

 

بهترین خواننده های ایرانی : داریوش اقبالی

داریوش اقبالی

داریوش اقبالی خواننده ایرانی است و بازیگر متولد 4 فوریه 1951 در تهران است. وی تاکنون بیش از 208 آهنگ آواز خوانده است. اولین حضور او در تلویزیون وقتی 20 ساله بود و توجه عموم را به خود جلب کرد.

داریوش به خاطر صدای بی نظیر و آهنگ های غم انگیز مشهور است. او سوء مصرف مواد مخدر را در گذشته تجربه کرد اما خوشبختانه بهبود یافت. پس از بهبودی ، داریوش با کمک دو پزشک بنیاد آینه را تأسیس کرد. بنیاد آینه یک مرکز بازیابی غیرانتفاعی است که شیوه زندگی بدون مواد مخدر را ترویج می کند و به کسانی که با آن کمک می کنند کمک می کند.

داریوش همچنین یک فعال اجتماعی است که در زمینه آموزش ، آگاهی و پیشگیری در رابطه با بیماریهای اجتماعی فعالیت کرده است. او همچنین عضو عفو بین الملل است.

 

بهترین خواننده های ایرانی : هایده

 

هایده

 


معصومه دزدبلا (معروف به نام صحنه خود هایده) خواننده ایرانی موسیقی کلاسیک ، فولکلور و موسیقی پاپ بود. وی در 10 آوریل سال 1942 در تهران متولد شد.

هایده یادگیری آواز خواندن را به همراه تجویدی آموخت و مدتی با فرهنگ فرهنگ شریف ، احمد عبادی و فریدون ناصری در زمینه موسیقی و آواز فارسی آواز همکاری کرد. از دهه 1970 و هایده علاوه بر موسیقی کلاسیک فارسی ، آواز خواندن موسیقی پاپ را نیز شروع کرد. دامنه صدای آواز کنتالو داشت.

پروفسور اریک نخجوانی درباره سبک آواز هایده در دایره المعارف ایرانکا می نویسد:

"هایده با اقتدار فنی و انرژی پرشور آواز خواند. کنترل حنجره او این امکان را برای او فراهم کرد که یک سری آوازهای ویبراتو و گلایساندو برازنده مورد نیاز آواز تولید کند. او به راحتی می توانست از قسمت بالایی صدای آلتو به قسمت پائین ، کامل تر و تاریک تر از پیمان بگذرد. ​​"

هایه یکی از محبوب ترین خوانندگان ایرانی قرن بیستم است.

قبل از انقلاب اسلامی ایران ، هایده به انگلستان و سپس به ایالات متحده مهاجرت کرد. در طی سال نو پارس در سال 1986 ، هایده در کنسرتی در تالار رویال آلبرت شرکت کرد و با ارکستر بزرگ همراه شد. این یکی از اولین کنسرتهای مهم ایرانی بود که در سالهای پس از انقلاب در خارج از کشور برگزار شد.

 

بهترین خواننده های ایرانی : ابی

ابی

ابراهیم حامدی یا به سادگی ابی خواننده بسیار مشهور ایرانی است. وی در 19 ژوئن سال 1949 در تهران به دنیا آمد. او به عنوان یکی از محبوب ترین و ماندگارترین خواننده های ایران ، معمولاً به خاطر صدای بی نظیر خود مورد توجه قرار می گیرد و از نظر بسیاری بهترین خواننده پاپ ایرانی شناخته می شود. ابی در سال 1977 دو سال قبل از انقلاب اسلامی ایران ، ایران را ترک کرد.

صدای او و انتخاب آهنگ های او باعث شده جوایزی در سراسر جهان به دست آورد ، مانند "استاد صدا" در سال 1993 با آهنگ "خلیج فارس" در استرالیا.

وی سه دختر به نام های خاتون ، سای و Asal دارد که به دلیل ترانه وی با همین عنوان نامگذاری شده اند. وی همچنین یک فرزند به نام فرشید نیز دارد. تأثیر کلی او و مشارکت او در موسیقی پاپ ایرانی ، وی را به یکی از دو خواننده مرد پاپ در دنیای فارسی زبان در کنار داریوش تبدیل کرده است.

موفقیت ابی در گذشته عرصه های بین المللی را فروخته است: آمفی تئاتر جهانی ، سالن حرم ، تئاتر یونان ، خانه اپرای سیدنی ، مرکز هوایی کانادا و موارد دیگر.

 

بهترین خواننده های ایرانی : ویگن

ویگن

ویگن یا ویگوئن یک خواننده و نوازنده ایرانی بود که دارای صدایی بسیار لطیف (نفیس ، ابریشمی) و دلپذیر بود و در طول مدت طولانی فعالیت هنری بیش از نیم قرن ، وی حدود 600 ترانه اجرا کرد که بسیاری از آنها به قطعات معاصر ماندگار تبدیل شدند. موسیقی فارسی.

 

بهترین خواننده های ایرانی : شادمهر عقیلی

شادمهر عقیلی

شادمهر عقیلی خواننده ، آهنگساز ، تنظیم کننده موسیقی ، تهیه کننده و نویسنده پاپ ایرانی است. وی در تاریخ 27 ژانویه سال 1973 در تهران به دنیا آمد.

وی چندین ساز موسیقی مانند پیانو ، گیتار ، ویولن ، سانترور ، ماندولین ، ترومپت ، هارمونیکا ، کیبورد ، بانجو و کوتو را نواخته است. او درست قبل از 12 سالگی یاد گرفت که پیانو و ویولن را نواخت. عقیلی آهنگهای زیادی برای سایر خوانندگان ترانه کرد.

در سال 1997 ، صدای او در مابود ، اولین موسیقی آواز وی شنیده شد ، و پس از آن اولین آلبوم انفرادی خود Mosafer ("مسافر") را منتشر کرد.

وی در سال 1999 دومین آلبوم خود را با نام "دهاتی" ("دهکده") منتشر کرد ، با راک اند رول ، 6 و 8 ریتم محبوب.

شهدمهر پس از اجازه انتشار آلبوم بعدی خود و ممنوعیت اجرای و حضور در تلویزیون ملی در سال 2002 به کانادا مهاجرت کرد. در سال 2012 ، با همکاری خواننده ابی ، وی با حمایت از World Vision USA و World Vision Canada ، ضد جنگ Royay e Ma (در سطح جهانی یک رویا را منتشر کرد) منتشر کرد. کار او بر بسیاری از نوازندگان جوان تأثیر گذاشت.

شادمهر همچنین "پادشاه پاپ پارسی" نامگذاری شده است.

آهنگهای شاد و متحرک او چنان در ایران محبوبیت یافت که ویگن ملقب به "سلطان موسیقی پاپ ایران" شد.

 

بهترین خواننده های ایرانی : فرهاد مهراد

فرهاد مهراد

فرهاد مهراد معروف به فرهاد خواننده ، ترانه سرا ، گیتاریست و پیانیست خواننده پاپ ، راک ، و فولکلور ایرانی بود. وی در 20 ژانویه سال 1944 در تهران متولد شد.

فرهاد یک موسیقیدان افسانه ایرانی راک / فولک است.

او نخستین موسیقیدان ایرانی بود که تصنیف های گیتار اصلی (سبک غربی) را ضبط کرد. وی سالهای طولانی را به عنوان زندانی سیاسی در دهه هفتاد سپری کرد. به دلیل مضامین عدالت اجتماعی در متن ترانه های وی. پس از انقلاب ، او از ضبط هر نوع موسیقی به مدت ده سال ممنوع شد.

در سپتامبر 2000 ، پس از دو سال معالجه در ایران و فرانسه ، بیماری فرهاد جدی شد. در 31 اوت 2002 ، وی به دلیل بدخیمی هپاتیت C در پاریس درگذشت.


بهترین خواننده های ایرانی : سیاوش قمیشی

سیاوش قمیشی

سیاوش قمیشی خواننده ، آهنگساز و ترانه سرای ایرانی است.

وی در سال 1945 در اهواز ، ایران به دنیا آمد. اشتیاق او به موسیقی باعث شد تا وی در سن 11 سالگی ایران را ترک کند و تحصیلات موسیقی خود را در انجمن سلطنتی هنرها در لندن آغاز کرد ، جایی که در رشته جاز موفق به تحصیل شد. سیاوش در لندن موسیقی تحصیل کرد و در آنجا مدرک کارشناسی ارشد خود را از انجمن سلطنتی هنرها دریافت کرد. او به عنوان پیانیست و خواننده با برخی از گروههای آمریکایی مانند Rebels و Insects همکاری کرد. وقتی در 25 سالگی به ایران بازگشت ، فعالیت خود را عمدتاً به عنوان آهنگساز شروع کرد. وی در سال 1972 اولین آلبوم خود را "فارنگیس" در ایران منتشر کرد.

موسیقی قمیشی برخلاف سبک صوتی که اغلب با خوانندگان بزرگسال امروزی همراه است ، موسیقی پاپ / راک به زبان فارسی محسوب می شود.

 

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت کافی رو برده باشید دوستان برای همکاری با فعالین تولید موسیقی حتما به سایت ما سر بزنید : https://iranmojavez.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۲۲
علی رضا صفائیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی